Autostrada Târgu Mureș-Iași. CNADNR: „Costurile estimate sunt foarte mari, între 11 milioane euro/km și 60 milioane euro/km”. Pe unde va trece

Autostrada Târgu Mureș-Iași. CNADNR: Costurile estimate sunt foarte mari, între 11 milioane euro/km și 60 milioane euro/km. Pe unde va trece
Publicat: 30/08/2012, 17:20
Actualizat: 30/07/2014, 01:19

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a anunțat joi că viitoarea autostradă Târgu Mureș – Iași va avea o lungime totală de 270 km, iar costurile estimate ar putea ajunge până la 60 de milioane de euro pe kilometru.

Autostrada va fi împărțită în trei tronsoane:Târgu Mureș – Ditrău, cu o lungime de 92,126 km, proiectant SC Search Corporation SRL,Ditrău – Târgu Neamț cu o lungime de 118,8 km, proiectant SC Iptana SA șiTârgu Neamț – Iași cu o lungime de 76,9 km, proiectant SC Inocsa Ingenieria.

Noul drum Târgu Mureș-Iași va străbate un traseu dificil – deal și munte -, ceea ce impune un volum mare de așa-numite lucrări de artă – poduri, podețe, viaducte – și numeroase arii protejate, adică situri de importanță comunitară și situri de protecție avifaunistică.

Proiectarea nu este finalizată în acest moment, întrucât procedura de obținere a acordului de mediu este în derulare. Începând cu anul 2010, ariile protejate care au impact asupra traseului autostrăzii au fost extinse, ceea ce determină reconsiderarea studiului de impact și reluarea procedurii de obținere a acordului de mediu.

„Costurile estimate în acest moment sunt foarte mari, acestea variind între 11 milioane euro/km și 60 milioane euro/km, fapt sesizat și de Ministerul Finanțelor Publice”, se precizează în comunicatul CNADNR.

În acest context, CNADNR a anunțat că va contracta servicii de expertiză tehnică și financiară prin care se vor reanaliza soluțiile tehnice adoptate și se vor face propuneri de reducere a costurilor.După definitivarea traseului și fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potențialele surse de finanțare, altele decât bugetul de stat, a mai anunțat Compania Națională de Autostrăzi.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Su-57 vs F-16: Cum se compară cel mai avansat avion de luptă al Rusiei cu...
Câștigă 200 de lei doar în câteva minute! Ciprian a dat lovitura cu o afacere...
FOTO. I-a luat actriței din filmele pentru adulți un inel de logodnă de 1.000.000 de...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Alpinistul român Gabriel Tabără a murit pe Everest
Cum arată mașina viitorului de la Dacia. Mașina pare desprinsă din filmele SF
DIETA-MINUNE a Nicoletei Luciu | Așa a slăbit rapid 35 de kilograme. Arată de milioane...
Cum poţi calcula când ieşi la pensie. Vârsta de pensionare se va modifica în funcţie...
Cât a ajuns să coste roșiile românești în piețe! Românii, în pragul disperării
Povestea dramatică a unei bătrâne care a sunat la 112 în încercarea de a lua...
Ce bust, ce posterioare! Divele sunt bine tare din cap până în picioare
Trebuie să scoți mașina din viteză de câte ori oprești la semafor?
Reacţia lui Iohannis după ce şeful Armatei a avertizat că există riscul escaladării conflictului din...
Împăratul CRUD care a ordonat ca SOȚIA să-i fie FIARTĂ de vie!
A murit maestrul teatrului romanesc. Marele actor al României s-a stins
Decizie care afectează milioane de români. Mișcarea unui gigant al energiei
Imagini incendiare cu Babs, fosta iubită a lui Dorian Popa în Dubai. Bruneta de 41...
Bunicul Florentinei, fata ucisă la Sibiu, detalii șocante! "Nu a..."
Tavi Colen, mărturisiri despre trădarea din trupa Talisman. Artistul nu îl poate uita Alin Oprea....
Monica Anghel a slăbit 40 de kilograme! Cântăreaţa, motivul din spatele acestei schimbări radicale: "Am...
BANCUL ZILEI. - I-am dat împrumut unui amic 200 de lei, dar văd că nici...
(P) Istoria și evoluția pariurilor sportive
×